Home Concepts

Business Partner MarCom

Branding, websitevernieuwing, marketinguitingen en strategische marketingcommunicatie

Sterker overkoepelend merk onder Home Dining

Bij Home Concepts staat het gevoel van thuis centraal. Gaat het om een thuisdiner, evenement of vergadering, de omgeving en de sfeer bepalen voor een groot deel hoe jij je voelt. Laat dit nou precies zijn waar Home Concepts zich op focust. 

DE VRAAG

Home Concepts bestaat uit verschillende submerken gericht op catering, thuisdiners en meetings. Het concept thuisdiners bestond uit drie verschillende merklabels.

Naast dat deze drie labels voor verwarring zorgde bij de klanten, was er ook onvoldoende capaciteit om alle merklabels apart succesvol te maken. 

Dit leidde tot te volgende vraag; Hoe zorgen we ervoor dat de drie afzonderlijke merklabels tot één sterk merk gepositioneerd wordt. 

ONZE INZET

Vanuit WGROW hebben wij onze experts van MarCom ingezet om dit vraagstuk te tackelen. Ons advies was om de drie submerken Spijs & Wijnen, Home Dining en StudentChef samen te voegen onder Home Dining. Dit omdat het merk het beste gepositioneerd kan worden onder de juiste doelgroep.

Tijdens dit proces hebben wij gaandeweg meerdere marketing- en brandingaspecten aangepakt:

  • De branding uitgebreid en de website vernieuwd, om meer traffic te genereren en het merk een professionele uitstraling te geven.
  • Home Concepts voorzien van consistente en strategische marketinguitingen.
  • Strategisch gekeken naar de marketingcommunicatie acties om de integratie stapgewijs, soepel te laten verlopen.

HET RESULTAAT

Spijs & Wijnen, StudentChef en Home Dining worden in de komende periode stapsgewijs samengevoegd tot het overkoepelende merk Home Dining. Verder is de branding uitgebreid, de website vernieuwd en is Home Concepts voorzien van marketinguitingen.

Dankzij onze inzet heeft Home Concepts nu een uitvoerbaar plan liggen om een sterk en herkenbaar merk neer te zetten. De vernieuwde branding en marketingstrategie zorgen voor een duidelijke positionering in de markt, terwijl de vernieuwde website een betere gebruikerservaring biedt. De strategische keuzes rondom de marketingcommunicatie acties dragen bij aan een heldere merkcommunicatie en krachtig merk.

“De samenwerking met WGROW heeft ons enorm geholpen om van drie losse submerken één sterk merk te maken. Dankzij hun strategische en creatieve aanpak staat Home Dining nu stevig in de markt.”

Business Partner HRM

Implementatie van nieuwe Performance Management methodiek

Performance Management dat past bij een marktleider in softwareontwikkeling

Business Partner HRM

Operationele en tactische ondersteuning

Continuering van werkzaamheden en data-technisch inzicht

Business Partner HRM

Transitie HR Informatie Systeem

Overgang naar nieuwe software, andere user experience en nieuwe processen.