Schola Medica

Business Partner MarCom

Merkpositionering en strategisch communicatieplan

Nieuwe positionering ‘op de groei’

Schola Medica is toonaangevend opleider in (spoed)zorgonderwijs, gevestigd in Utrecht. Zij verzorgen opleidingen voor zorgprofessionals ‘buiten het ziekenhuis’, met als belangrijkste doelgroep artsen in opleiding.
De organisatie staat voor een nieuwe fase: groei en verbreding van doelgroep en aanbod, in nauwe samenwerking met partners in het zorgveld.
DE VRAAG
Schola Medica zocht een strategisch communicatieplan dat de koers ondersteunt en het merk toekomstbestendig maakt. Hoe vertaal je de nieuwe strategie naar een merkverhaal dat richting geeft, herkenbaar is en ruimte en energie geeft om te groeien?


ONZE INZET
Samen met het MT en de communicatieadviseur vertaalden we eerst de strategische ambities naar een heldere, gedragen positionering:
Zorgonderwijs dat voelt als het échte werk.
Een positionering die precies vangt waar Schola Medica voor staat: onderwijs dat aansluit op de realiteit van de zorg én de mens achter de professional.
We begeleidden het traject van analyse tot strategisch communicatieplan en blijven betrokken bij de verdere doorvertaling in communicatie en organisatie.
Onze aanpak:
· Strategische sessies met het MT voor bewuste, gezamenlijke keuzes
· Vertaling van strategie naar een inspirerende, richtinggevende positionering
· Formulering van merkbelofte, kernboodschappen en tone of voice
· Ontwikkeling van een strategisch communicatieplan als fundament voor storytelling en storydoing
· Concreet handelingsperspectief voor interne en externe communicatie, met prioriteiten en ruimte om kansen te pakken
HET RESULTAAT
De nieuwe positionering resoneert binnen en buiten de organisatie. Ze geeft richting, herkenbaarheid en energie. Medewerkers herkennen hun eigen drijfveren in de merkboodschap; partners en cursisten zien scherper waar Schola Medica voor staat.
Directeur-bestuurder Petra Zoer:
“Met deze positionering laten we scherper zien waar Schola Medica voor staat: zorgonderwijs dat voelt als het échte werk. Zo maken we aio’s en zorgprofessionals sterker, zodat ze nog steviger staan op die momenten dat het er écht toe doet. En dat is belangrijker dan ooit.”
Een sterke basis voor groei, met een merk dat stevig in de realiteit staat en klaar is voor de toekomst.


Business Partner HRM

Implementatie van nieuwe Performance Management methodiek

Performance Management dat past bij een marktleider in softwareontwikkeling


Business Partner HRM

Operationele en tactische ondersteuning

Continuering van werkzaamheden en data-technisch inzicht


Business Partner HRM

Transitie HR Informatie Systeem
